Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShaheen, Musbah; Dahl, Laura S.; Mayhew, Matthew J.; Rockenbach, Alyssa N.
TitelInspiring Muslim Appreciation in the First-Year of College: What Makes a Difference?
QuelleIn: Research in higher education, (2022) 2, S.177-203Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
DOI10.1007/s11162-022-09701-y
SchlagwörterInterfaith; Muslims; First-year; Appreciation; Provocative encounters
AbstractAbstract The purpose of this study was to examine first-year change in appreciative attitudes toward Muslims by non-Muslim students. To this end, we longitudinally assessed 6229 undergraduate students at the beginning and end of their first year in college. We performed a hierarchical linear modeling analysis and found evidence that Muslim appreciation can change as a result of exposure to and participation in the first year in college, specifically through provocative encounters that are adequately supported by administrative practices designed for helping students interact productively. Implications are discussed.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: