Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBraxton, John M.
TitelDeviancy from the norms of science: The effects of anomie and alienation in the academic profession.
QuelleIn: Research in higher education, (1993) 2, S.213-228Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
DOI10.1007/BF00992162
SchlagwörterGroup Norm; Education Research; Professional Practice; Academic Discipline; Reward System
AbstractAbstract Anomie Theory, as formulated by Robert K. Merton, has been posited as a possible explanatory framework for deviancy from the norms of science.Anomie is the inability of some individuals to achieve excessively emphasized group goals through adherence to group norms. This study tests Anomie Theory by using alienation from the reward system of academic disciplines as an operationalization of this theory. Findings suggest support for Anomie Theory as an explanation for deviancy from the norms of communality, disinterestedness, and universalism. Implications for such topics as the use of norms as interpretative devices and the ambivalence of academics over compliance with dominant and subsidiary (counter-norms) are discussed. Implications for professional practice are also offered.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: