Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHolmes, Mark
TitelA critique of neo-progressive trends in Canadian education.
QuelleIn: Interchange, (1971) 3, S.63-80Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-5230
DOI10.1007/BF02282470
SchlagwörterAvant; Empirical Investigation; Careful Evaluation; Principal Element; Educational Method
AbstractAbstract The author analyses the principal elements of what he terms the “neo-progressive idea.” He suggests that the philosophy has precarious bases, and goes on to draw certain conclusions from neo-progressive thought that are susceptible to empirical investigation. In the second part of the paper, the author draws on research he has conducted in New Brunswick to determine the extent to which the hypotheses derived from neo-progressive theory are applicable to the schools surveyed. The author concludes that there is a need for greater refinement of neo-progressive thought and practice. Careful evaluation of neo-progressive educational methods should be applied before educators accept them as a panacea for universal application.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Interchange" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: