Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArias, Anna Maria; Palincsar, Annemarie S.; Davis, Elizabeth A.
TitelThe Design and Use of Educative Curricular Supports for Text-Based Discussions in Science
QuelleIn: Journal of education, 195 (2015) 1, S.21-38Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2515-5741
DOI10.1177/002205741519500105
AbstractThere are a number of challenges associated with using text in science to promote general literacy skills and advance conceptual understanding. This article identifies the principles that informed the design of educative curriculum supports for teaching such texts and reports how elementary teachers chose to use the supports, which included identified learning goals, discussion moves to support sensemaking with the text, and narratives of teachers’ uses of text in science teaching. The within- and across-teacher variations are discussed in terms of their implications for student learning opportunities and the future design of educative supports for text-based discussions.
Erfasst vonFIDELIO
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: