Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFine, Michelle; Ayala, Jennifer; Zaal, Mayida
TitelPublic Science and Participatory Policy Development: Reclaiming Policy as a Democratic Project
QuelleIn: Journal of Education Policy, 27 (2012) 5, S.685-692 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0268-0939
DOI10.1080/02680939.2012.710023
SchlagwörterStellungnahme; Educational Policy; Ethics; Educational Change; Participative Decision Making; Democratic Values; Articulation (Education); Accountability; Politics of Education; Political Attitudes; Policy Formation; Community Involvement; United States
AbstractPeople witness today in the US what might be considered a "generous hijacking" of educational policy. Policy debates on charters, vouchers, for profit schools, testing and evaluation companies, and "education reform" reveal a triple privatization of educational policy. Varied enactments of educational privatization dot the globe, linked in a commitment to concentrate policy-making upward, toward the stratification, gentrification, and privatization of the public sector. While many have written critically on this neo-liberal transformation of public education policy, in this brief essay the authors try to "recover a language of and for education articulated in terms of ethics, moral obligations and values" (Ball 2004, 24-5) by framing public science as a strategic intervention for educational justice and policy development. (Contains 1 figure.) (ERIC).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education Policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: