Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArciniega, Tomas A.
TitelThe Crucial Role of Hispanic-Serving Institutions in the Education of Latino/a Youth
QuelleIn: Journal of Latinos and Education, 11 (2012) 3, S.150-156 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1534-8431
DOI10.1080/15348431.2012.686348
SchlagwörterAccess to Education; Higher Education; Hispanic Americans; Hispanic American Students; Colleges; Civil Rights; Educational Attainment; Leadership
AbstractThis article offers an analysis of policy issues and recommendations regarding the specific mission of Hispanic-Serving Institutions (HSIs) in the United States. Through anecdotes and a brief historical outline, I urge readers not to forget the rich historical activist legacy of early Latino leaders who worked to ensure the inclusion of Hispanics in American higher education. The urgent need to improve access to education among this historically underserved population includes the need to develop leadership in many fields besides education and free public higher education for everyone as a revised goal for HSI and non-HSI institutions. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Latinos and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: