Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAssude, Teresa
TitelTime Management in the Work Economy of A Class, A Case Study: Integration of Cabri in Primary School Mathematics Teaching
QuelleIn: Educational Studies in Mathematics, 59 (2005) 1-3, S.183-203 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1954
DOI10.1007/s10649-005-5888-0
SchlagwörterTime Management; Geometry; Case Studies; Elementary School Teachers; Mathematics Instruction; Time Factors (Learning); Foreign Countries; Courseware; Correlation; France
AbstractTime is a constraint but also a condition of operating within a didactic system. Don't we need to distinguish several kinds of times? Our study will focus on teachers' time management strategies. We will identify these strategies by taking into account two temporal dimensions--didactic time and time capital--and the rate at which the former advances relative to the latter, called the pace of an activity, a lesson or a teaching sequence. Those strategies have been identified in the specific context of the integration of the Cabri-geometry dynamic geometry software in the daily work of a French primary school. (Author).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Studies in Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: