Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enErickson, Tim; Ayars, Eric
TitelFake Papers as Investigation Prompts
QuelleIn: Physics Education, 40 (2005) 6, S.550-555 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-9120
SchlagwörterStudent Attitudes; Science Instruction; Teaching Methods; Middle Schools; High Schools; Science Activities
AbstractWe describe an intriguing genre of assignment in which students respond to a fake scientific paper by designing an experiment to test its claims. Put another way, we ask students to be experimentalists, albeit in an artificially controlled and prescribed domain; we hope that through this, students get a better picture of what science is about and why we are asking them to learn the material. As one might predict, many students are perplexed by this assignment, and many responses are weak. Nevertheless, their performance illuminates aspects of student (mis)understanding, and suggests directions for curriculum and assessment. (Author).
AnmerkungenInstitute of Physics Publishing, Dirac House, Temple Back, Bristol, BS1 6BE, United Kingdom. E-mail: custserv@iop.org; Web site: http://journals.iop.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: