Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZacharia, Zacharias; Anderson, O. Roger
TitelThe Effects of an Interactive Computer-Based Simulation Prior to Performing a Laboratory Inquiry-Based Experiment on Students' Conceptual Understanding of Physics.
QuelleIn: American Journal of Physics, 71 (2003) 6, S.618-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-9505
SchlagwörterComputer Simulation; Computer Uses in Education; Concept Formation; Higher Education; Inquiry; Physics; Science Experiments; Science Instruction; Science Laboratories; Teaching Methods
AbstractInvestigates the effects of interactive computer-based simulations presented prior to inquiry-based laboratory experiments on students' conceptual understanding of mechanics, waves/optics, and thermal physics. Uses conceptual tests to assess conceptual understandings of each topic. Indicates that the use of the simulations improved students' ability to make acceptable predictions and explanations of the phenomena in the experiment. (Author/KHR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal of Physics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: