Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAndrews, Lanna
TitelPreparing General Education Pre-Service Teachers for Inclusion: Web-Enhanced Case-Based Instruction.
QuelleIn: Journal of Special Education Technology, 17 (2002) 3, S.27-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6434
SchlagwörterAcademic Accommodations (Disabilities); Case Method (Teaching Technique); Computer Assisted Instruction; Elementary Secondary Education; Feedback; Inclusive Schools; Instructional Effectiveness; Language Minorities; Limited English Speaking; Preservice Teacher Education; Professional Development; Teacher Collaboration; World Wide Web
AbstractA study investigated the use of Web-enhanced instruction and an inclusion teaching case to teach 40 pre-service teachers to adapt instruction for limited English proficient students with disabilities. A collaborating teacher provided feedback regarding adapted lessons online using WebCT. Intense, elaborated adaptations were developed as a result of the feedback. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Special Education Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: