Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoosa, Samira; Karabenick, Stuart A.; Adams, Leah
TitelTeacher Perceptions of Arab Parent Involvement in Elementary Schools.
QuelleIn: School Community Journal, 11 (2001) 2, S.7-26Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1059-308X
SchlagwörterAdministrators; Arabs; Cultural Relevance; Elementary Education; Elementary Schools; North Americans; Parent Participation; Statistical Analysis; Teacher Attitudes; Urban Schools
AbstractExamines teacher perceptions of first-generation Arab parent involvement in elementary schools in an urban Midwestern school district. Reports findings involving teachers' perceptions of Arab family involvement and communication styles, teacher efficacy and approach to culture, perceived administrative support and available resources, and importance of parent-education programs for teachers and Arab mothers. (Contains 43 references.) (PKP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Community Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: