Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRamos-Marcuse, Fatima; Arsenio, William F.
TitelYoung Children's Emotionally-Charged Moral Narratives: Relations with Attachment and Behavior Problems.
QuelleIn: Early Education and Development, 12 (2001) 2, S.165-84Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-9289
SchlagwörterAttachment Behavior; Behavior Problems; Emotional Response; Moral Development; Personal Narratives; Predictor Variables; Preschool Children; Social Cognition; Victimization
AbstractExamined affectively-charged moral narratives and attachment-related narratives of preschoolers. Found that, after controlling for child age, gender, SES, and expressive language ability, children with more externalizing problems were more likely to describe aggressive themes, and less likely to mention adult aid or taking responsibility for transgressions in their moral narratives. More positive attachments were associated with fewer externalizing problems. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Education and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: