Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnaya, Guadalupe
TitelCollege Impact on Student Learning: Comparing the Use of Self-Reported Gains, Standardized Test Scores, and College Grades.
QuelleIn: Research in Higher Education, 40 (1999) 5, S.499-526Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
SchlagwörterAcademic Achievement; College Outcomes Assessment; Grade Point Average; Higher Education; Self Evaluation (Individuals); Standardized Tests; Graduate Record Examinations
AbstractComparison of three learning indicators college grade-point average (GPA), student-reported growth, and Graduate Record Examination scores found: (1) student-reported cognitive growth survey items have a modest relative validity; (2) the attenuation associated with use of residual gain scores does not invalidate their use; and (3) GPA and standardized test scores produce comparable results. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: