Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, Susan E.
TitelIntegrating Multimedia Multicultural Materials into an Educational Psychology Course.
QuelleIn: Journal of Technology and Teacher Education, 6 (1998) 2-3, S.169-82Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1059-7069
SchlagwörterAudiovisual Aids; Case Studies; Computer Uses in Education; Cultural Pluralism; Educational Psychology; Higher Education; Instructional Materials; Multicultural Education; Multimedia Materials; Preservice Teacher Education; Student Reaction; Undergraduate Study
AbstractReports a case study of students' reactions to a multicultural unit that incorporated computer software, videodiscs, videotape, and print media in an undergraduate educational psychology course. Many students believed the multicultural unit increased their understanding of cultural differences and recognized the need to learn how to deal effectively with cultural diversity in their classrooms. (Author/AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Technology and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: