Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArchbald, Doug
TitelA Longitudinal Cohort Analysis of Achievement among Elementary-Magnet Students, Neighborhood-School Students, and Transfer Students.
QuelleIn: Journal of Research and Development in Education, 28 (1995) 3, S.161-68Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-426X
SchlagwörterAcademic Achievement; Achievement Gains; Black Students; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Elementary School Students; Longitudinal Studies; Magnet Schools; Mathematics Achievement; Neighborhood Schools; Reading Achievement; School Choice; Transfer Students; Urban Schools
AbstractReports the results from a longitudinal cohort analysis of achievement among elementary magnet students, neighborhood school students, and predominantly black transfer students in one urban district with a school choice program. Two successive cohorts of students were compared on achievement scores. Results indicated magnet students generally had the highest performance. (Author/SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research and Development in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: