Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPierson-Hubeny, Dorothy; Archambault, Francis X.
TitelRole Stress and Perceived Intensity of Burnout among School Psychologists.
QuelleIn: Psychology in the Schools, 24 (1987) 3, S.244-53Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBurnout; Elementary Secondary Education; Emotional Response; Job Satisfaction; Psychological Patterns; Role Conflict; Role Perception; School Psychologists; Stress Variables
AbstractInvestigated the relationship between role stress and perceived intensity of burnout for 209 school psychologists and differences in role stress and burnout for school psychologists and four other educator groups. School psychologists reported midrange burnout on Emotional Exhaustion and Personal Accomplishment, the second lowest burnout for Depersonalization, and high levels of Role Conflict, particularly Role Ambiguity. (Author/KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: