Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArmstrong, Carmen L.
TitelStages of Inquiry in Producing Art: Model, Rationale and Application to a Teacher Questioning Strategy.
QuelleIn: Studies in Art Education, 28 (1986) 1, S.37-48Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArt Education; Elementary Secondary Education; Inquiry; Questioning Techniques; Teaching Methods; Visual Arts
AbstractInquiry in art is proposed as a model of the predominantly cognitive behaviors that are involved in producing visual art. The model behaviors are: set a direction, discover, visually analyze, classify, personalize, hypothesize, reorder, synthesize, and evaluate. These behaviors provide the basic structure for a teacher questioning strategy identified as the "Inquiry in Art" method. (Author/JDH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: