Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, Philip M.
TitelThe Past "Is" Now: Approaches to the Secondary School Literature Curriculum.
QuelleIn: English Journal, 75 (1986) 8, S.19-22Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Content Analysis; Controversial Issues (Course Content); Curriculum Development; Curriculum Evaluation; Educational Change; Educational History; Educational Philosophy; English Instruction; Futures (of Society); Language Enrichment; Psycholinguistics; Reading Material Selection; Secondary School Curriculum; Social Development; Western Civilization
AbstractPresents an overview of the competing visions of the literature curriculum currently being advanced. Also presents the historical roots of the approaches, as well as the assumptions about learning and adolescents that each approach makes. (NKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: