Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPerkins, Kyle; Angelis, Paul J.
TitelSchematic Concept Formation: Concurrent Validity for Attained English as a Second Language Reading Comprehension.
QuelleIn: Language Learning, 35 (1985) 2, S.269-85Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Students; Cognitive Measurement; Cognitive Processes; English (Second Language); Reading Comprehension; Reading Processes; Schemata (Cognition); Second Language Learning
AbstractDescribes a study that explored the relationship between performance of a schematic concept formation task (SCF) and reading performance in students of English as a second language. Above average readers had significantly higher SCF ranks than below average readers. Offers suggestions for future research with SCF tasks. (SED)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: