Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArgulewicz, Ed N.; und weitere
TitelApplication of a Cognitive-Behavioral Intervention for Improving Classroom Attention.
QuelleIn: School Psychology Review, 11 (1982) 1, S.90-95Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttention Span; Behavior Problems; Classroom Techniques; Elementary Secondary Education; Intervention; Learning Problems; School Psychologists
AbstractAlthough it is too early to make definitive statements about cognitive-behavioral efficacy for treatment of traditional academic problems, initial research indicates that school psychologists should implement some of these cognitive-behavioral techniques for the modification of classroom learning problems. Well-documented implementations will be useful for future researchers. (CE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: