Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAugust, Gerald J.
TitelInput Organization as a Mediating Factor in Memory: A Comparison of Educable Mentally Retarded and Nonretarded Indivuduals.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 30 (1980) 1, S.125-43Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Children; Classification; Cognitive Processes; Cognitive Style; Memory; Mild Mental Retardation; Mnemonics; Recall (Psychology); Retention (Psychology); Verbal Ability
AbstractFindings suggest memory deficits of educable mentally retarded (EMR) individuals cannot be completely attributed to a production deficiency involving failure to use spontaneously mnemonic strategies consistent with semantic organization. Normal and EMR individuals differ in verbal ability and achievement as well as in using plans to organize information in anticipation of recall. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: