Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAldon, Gilles; Panero, Monica
TitelCan Digital Technology Change the Way Mathematics Skills Are Assessed?
QuelleIn: ZDM: Mathematics Education, 52 (2020) 7, S.1333-1348 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Aldon, Gilles)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690
DOI10.1007/s11858-020-01172-8
SchlagwörterTechnology Uses in Education; Mathematics Skills; Student Evaluation; Formative Evaluation; Mathematics Education; Educational Change
AbstractFormative assessment strategies have been studied for a long time. Drawing on data from the FaSMEd (Formative Assessment in Science and Mathematics Education) project, this paper has the aim of contributing to research about formative assessment and the use of technology, in the field of mathematics education, by claiming that digital technology does modify classroom assessment processes when mastered by teachers, especially regarding the implementation of formative assessment strategies, but also by discussing how and to what extent this occurs, taking into account the different perspectives of the actors involved. The methodology of this research is founded in the design-based research paradigm, and the work with teachers is detailed in order to show the contributions of the project both in providing research results and in examples of practical use in the mathematics classroom. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM: Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: