Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlmaguer, Isela; Esquierdo, J. Joy
TitelExamining Dual Language Latinx Bilingual Learners' Reading Scores
Quelle(2022), (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterReading Achievement; Achievement Tests; Bilingual Students; Elementary School Students; English (Second Language); Second Language Learning; Rural Schools; Spanish; Grade 3; Grade 4; Grade 5; Texas; State of Texas Assessments of Academic Readiness (STAAR)
AbstractThis study aimed to compare the performance on the state assessment STAAR Reading between BLs in a one-way dual language program compared to the average scale scores of ELs in the state of Texas. The results of these data points taken in three different grade levels from the same group of bilingual learners demonstrate the beginning of positive long-term outcomes by 5th grade. The analysis revealed that the percentage of BLs in the study scoring above the Texas ELs' average score increased exponentially through the grade, reaching 64% in the STAAR Reading in English assessment. This demonstrated that students in a dual language program, learning English as a second language, can develop English while maintaining and fostering their heritage language. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: