Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAngrist, Joshua; Chin, Aimee; Godoy, Ricardo
InstitutionNational Bureau of Economic Research, Cambridge, MA.
TitelIs Spanish-Only Schooling Responsible for the Puerto Rican Language Gap? NBER Working Paper No. 12005
Quelle(2006), (41 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPuerto Ricans; Educational Change; English (Second Language); Language of Instruction; Language Proficiency; Immigrants; Puerto Rico
AbstractBetween 1898 and 1948, English was the language of instruction for most post-primary grades in Puerto Rican public schools. Since 1949, the language of instruction in all grades has been Spanish. We use this policy change to estimate the effect of English-intensive instruction on the English-language skills of Puerto Ricans. Although naive estimates suggest that English instruction increased English-speaking ability among Puerto Rican natives, estimates that allow for education-specific cohort trends show no effect. This result is surprising in light of the strong presumption by American policymakers at the time that instruction in English was the best way to raise English proficiency. This has implications for medium of instruction policy in former colonies as well as U.S. education policy toward immigrant children. (Author).
AnmerkungenNational Bureau of Economic Research, 1050 Massachusetts Ave., Cambridge, MA 02138-5398. Tel: 617-588-0343; Web site: http://www.nber.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: