Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThompson, Denisse R.; Austin, Richard A.; Beckmann, Charlene E.
TitelUsing Literature as a Vehicle to Explore Proportional Reasoning.
Quelle(2002), (9 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterArithmetic; Concept Formation; Fractions; Instructional Materials; Mathematics Education; Middle Schools; Rational Numbers; Reading; Teaching Methods
AbstractThe development of proportional reasoning is a major focus of the middle grades curriculum. The challenge for educators is to find contexts that engage students and that facilitate the study of proportional reasoning. This chapter explores proportional thinking with students in grades 3-8 by using a number of books in which the underlying stories center on proportional thinking. Results indicate that literature provides an effective vehicle for engaging middle school students in mathematics. Middle grades students became engaged in doing mathematics as a result of reading books, and the contexts seem to offer insight into ways in which to engage in mathematics. (KHR)
AnmerkungenNational Council of Teachers of Mathematics, 1906 Association, Reston, VA 20191-1502; tel: 703-620-9840 or 800-235-7566; web site: www.nctm.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: