Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcDaniel, Patrice; Devi, Bharati; Crockett, Denise; Atwater, Mary Monroe
TitelSecondary Preservice Science Teachers Ideas About Culture, Ethnicity, and Learning of Marginalized Students.
Quelle(1995), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCase Studies; Constructivism (Learning); Cultural Influences; Ethnicity; Higher Education; Preservice Teacher Education; Science Education; Secondary Education; Student Attitudes
AbstractThis collective case study focuses on three preservice teachers' ideas about culture and ethnicity and the influence of the two on students' science learning. The preservice teachers (N=3) had general ideas about culture but the concept of ethnicity was perplexing to them. Often the terms "culture" and "ethnicity" are equated by the students indicating that the distinction is unclear. Two of the participants in the study did not believe that the culture and ethnicity of students influences their science learning and instead suggest that these elements dictate students' interactional patterns, styles of dress or overall appearance, and personality. Contains 39 references. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: