Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inApling, Richard N.
InstitutionLibrary of Congress, Washington, DC. Congressional Research Service.
TitelThe Impact Aid Programs (P.L. 81-874 and P.L. 81-815): Modifications Resulting from the Augustus F. Hawkins-Robert T. Stafford Elementary and Secondary School Improvement Amendments of 1988. (P.L. 100-297). CRS Report to Congress.
Quelle(1988), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRecht; Educational Finance; Elementary Secondary Education; Federal Aid; Federal Legislation; Federal Programs; Federal State Relationship; Financial Support; Government School Relationship; School Districts
AbstractThis report discusses significant modifications to the Impact Aid programs (Public Law 81-874 and Public Law 81-815), as a result of Public Law (P.L. 100-297 (the Augustus F. Hawkins-Robert T. Stafford Elementary and Secondary School Improvement Amendments of 1988). These changes include extending the authority for P.L. 81-874 and P.L. 81-815 through fiscal year 1993; simplifying the determination of maximum payments under major sections of P.L. 81-874; changing the percentage of previous year grants that some districts receive as preliminary payments under P.L. 81-874; creating a new system for P.L. 81-874 payments when appropriations are insufficient for fully funding the program; and specifying "hold harmless" rules for payment to some types of districts. This report discusses these and other changes in Impact Aid resulting from P.L. 100-297. Possible effects of P.L 100-297 on Impact Aid are also discussed. Appended are additional ammendments to P.L. 81-874 and P.L. 81-815. (SI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: