Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStevens, Dannelle D.; Anderson, Linda M.
TitelClassroom Socialization and Student Perceptions of Control.
Quelle(1987), (41 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Classroom Environment; Individual Instruction; Individual Needs; Intermediate Grades; Self Concept; Student Attitudes; Student Needs; Teacher Behavior; Teacher Student Relationship
AbstractA study addressed how teachers' practices influenced students' perceptions of control in social and academic domains and what teacher practices were related to student perceptions of control. To relate teacher practices to student perceptions of control this paper: (1) defines the concept of control and describes theoretical and empirical concepts that relate to it; (2) provides background on the relationship of control to other significant classroom outcomes; (3) describes the role of environments in control development; and (4) links the concept of control to the classroom environment. Data collected from 19 third- and fourth-grade teachers and their students included qualitative narrative records of each classroom and students' scores on various self-perception measures. Practices that appeared to result in more favorable classroom environments included: respect for and sensitivity to individual need and growth; predictability and teachers' structuring of information about the environment; and opportunities for students to practice self-regulation. (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: