Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAu, Kathryn Hu-pei; Mason, Jana M.
InstitutionIllinois Univ., Urbana. Center for the Study of Reading.; Bolt, Beranek and Newman, Inc., Cambridge, MA.
TitelA Microethnographic Approach to the Study of Classroom Reading Instruction: Rationale and Procedures.
[Report No.: CSR-TR-237
Quelle(1982), (50 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Classroom Environment; Classroom Research; Elementary Education; Ethnography; Low Achievement; Reading Achievement; Reading Instruction; Reading Research; Reading Teachers; Research Methodology; Student Teacher Relationship; Teacher Behavior; Teacher Education; Teaching Methods; Teaching Skills; Videotape Recordings
AbstractThis paper details how classroom reading instruction can be studied by using microethnographic techniques, wherein classroom events are videotaped and then carefully analyzed to determine their social organizational features. A short introduction to the use of microethnographic methods is presented, followed by an analysis of a lesson taught by a white teacher to a group of black students, which offers a step-by-step illustration of how patterns of teacher-pupil interaction in a reading lesson can be identified. It is suggested that the analysis of participation structures used to instruct students provides a means of relating data on classroom lessons to achievement and offers particular promise for the study of instruction in classrooms with low achieving students. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: