Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAquila, Frank D. (Hrsg.)
InstitutionIndiana Univ., Indianapolis. School of Education.
TitelDesegregation: On the Cutting Edge. A Review and Manual of the Indiana University Training Institute Program in Race and Sex Desegregation.
Quelle(1978), (111 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Administrators; Class Activities; Counselors; Elementary Secondary Education; Inservice Education; Multicultural Education; Program Descriptions; Racial Bias; School Desegregation; Sex Bias; Student Attitudes; Teacher Attitudes; Teachers
AbstractThe purposes of this book are (1) to provide a description of the Indiana University School of Education Training Institute's project for training school personnel to address the issues of racial and sexual desegregation, and (2) to supply educators with classroom exercises and activities that focus on racism and sexism and encourage non-prejudiced attitudes and behaviors among students. First, the historical perspective under which the Institute was developed is discussed. A description of the Institute's structure, project design, selection of participants, project objectives, staff, and program activities follows. The results of an evaluation designed to assess individual and Institute success in achieving the goals of the race and sex desegregation program are reviewed. A series of sexism, multicultural, and multiethnic classroom exercises are then provided. Finally, appended to the volume are a list of Institute participants, copies of Institute newsletters, comments of program participants, and a glossary of terms. (Author/GC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: