Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArendt, Jermaine D.
InstitutionAmerican Council on the Teaching of Foreign Languages, New York, NY.; Modern Language Association of America, New York, NY. ERIC Clearinghouse on the Teaching of Foreign Languages.
TitelNew Scheduling Patterns and the Foreign Language Teacher. ERIC Focus Reports on the Teaching of Foreign Languages, Number 18.
Quelle(1970), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCharts; Classes (Groups of Students); Continuous Progress Plan; Curriculum Development; Flexible Schedules; Flexible Scheduling; Grouping (Instructional Purposes); Individual Development; Individualized Instruction; Language Instruction; Learning Processes; Learning Theories; Modern Languages; Nongraded Instructional Grouping; Secondary Education; Time Blocks
AbstractA review of traditional scheduling patterns and problems which arise from inflexible, lockstep systems leads to an examination of the seven-period day. Charts illustrate the concept of the "floating" period. The author then discusses: (1) flexible modular scheduling; (2) large, intermediate, and small group instruction; and (3) individual and independent study. Specific reference is made to programs making use of learning packages, e.g. Minipacs, Unipacs, and Learning Activity Pacs. A departure from other kinds of flexible scheduling, called "demand" scheduling, is reviewed. Problems and advantages of flexible scheduling are enumerated. Concluding remarks focus on student achievement, special needs, the teacher, and the quarter or semester plan. An appendix presents recommendations and suggestions of the Conference on Flexible Scheduling and Foreign Language Teaching. (RL)
AnmerkungenMLA/ACTFL Materials Center, 62 Fifth Ave., New York, N.Y. 10011 ($.25)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: