Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Belova, Nadja |
---|---|
Titel | Gamification in science education: a promising field for Action Research? |
Quelle | In: Action research and innovation in science education, 4 (2021) 1, S. 1-3Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2626-9902 |
Schlagwörter | Spielerisches Lernen; Projektforschung; Naturwissenschaftliche Bildung |
Abstract | In this editorial I outline the basic connections between playing and learning and define what a "game" actually is and how educational processes can be "gamified". I then try to find key arguments on why games are valuable for educational purposes. Because I believe that Action Research can con-tribute to a better implementation of games in the classroom, my editorial ends with a call for papers on this issue. |
Erfasst von | IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel |
Update | 2022/1 |