Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Groß, Katharina; Reiners, Christiane S. |
---|---|
Titel | Alternative Documentations of Experiments: A Differentiation and Diagnosis Tool in Chemistry Lessons? |
Quelle | In: La Chimica nella scuola, 34 (2012) Sonderheft 3, S. 141-144
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0392-8942 |
Schlagwörter | Individuelle Förderung; Diagnostik; Lehrer; Lehrerausbildung; Aktives Lernen; Individuelles Lernen; Experiment; Differenzierung; Praxisnahes Lernen; Unterricht; Fachdidaktik; Chemieunterricht; Experimentalunterricht; Partizipation; Berufliche Kompetenz; Referendariat; Alternativkonzept; Heterogenität; Dokumentation |
Abstract | The following paper presents how pre-service teachers can be enabled to develop and foster their diagnosis competence as a key aspect of teacher competence. With regard to the process of participatory action research, a practical approach to diagnose students' individual strengths and weaknesses is described. (Orig.). |
Erfasst von | Externer Selbsteintrag |
Update | 2021/2 |